سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب بهترین فروشگاه ساز

نظر

قبل از آنکه بخواهیم به سراغ معیارهای کلی برویم که یک فروشگاه‌ساز خوب را از بد جدا می‌کنند، بگذارید به یک معیار بسیار مهم دیگر بپردازیم که چیزی نیست جز نیازها و خواسته‌های شما. برای انتخاب یک سیستم مناسب، شما حتماً باید بدانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.  برای فروشگاه ساز همواره نکته هایی است که سبب رشد و ترقی آن می شود و رعایت آنها مسلما می تواند در پیشبرد هر چه بهتر فروشگاه ساز موثر باشد و سیستم نرم افزاری فروشگاه ساز را بهینه نماید از جمله این ویژگی ها می توان به موردهای زیر اشاره نمود: 

معرفی امکانات اولیه یک فروشگاه ساز:

امکانات پایه

قطعاً اولین چیزی که در بحث انتخاب یک فروشگاه‌ساز مطرح می‌شود، امکانات آن هستند. اینکه امکانات کلی شما در این سیستم چه خواهد بود و چقدر دست شما برای مدیریت فروشگاه خودتان باز است. ما هنگام بررسی هر فروشگاه‌ساز، نگاهی به تمام امکاناتی خواهیم داشت که به صورت پیش‌فرض بر روی آن به شما ارائه می‌شود.

تعریف نوع محصول

هر فروشگاهی لزوماً محصولات فیزیکی نمی‌فروشد، شما ممکن است قصد داشته باشید در فروشگاه خود اقدام به فروش محصولات دیجیتال مثل ویدئوهای آموزشی بکنید. شاید هم اصلاً بخواهید خدمات خود را از طریق این فروشگاه به مردم عرضه کنید. اما آیا فروشگاه‌ساز مد نظر شما از این نوع محصولات غیر فیزیکی هم پشتیبانی خواهد کرد؟ برای مثال فروشگاه ساز پروفی شاپ برای عرضه فقط محصولات فیزیکی می باشد و از کالاهای دیجیتال پشتیبانی نمی کند.

قالب‌ها

احتمالاً می‌دانید که هر سیستم فروشگاه‌‌سازی، قالب‌های مختص به خود را دارد. این یعنی شما نمی‌توانید از قالب‌های یک سیستم در سیستم دیگری استفاده کنید، مگر آنکه برای تبدیل این قالب زمان بگذارید. به طور پش فرض 9 قالب پیش فرض در فروشگاه ساز پروفی شاپ وجود دارد که انتخاب را برای کاربران ساده تر کرده است

آسانی استفاده

وقتی بحث بر سر آسانی استفاده باشد، من همیشه یاد ماشین‌های لباس‌شویی یا کنترل تلویزیون میافتم که هر سال پیچیده‌ و پیچیده‌تر می‌شوند و دکمه‌های جدیدی به آنها اضافه می‌شود. دکمه‌هایی که من اصلاً ایده‌ای ندارم به چه کارم خواهند آمد. شما باید فروشگاه‌ساز خود را به نحوی انتخاب کنید که با مشکل من روبرو نشوید.

یک فروشگاه‌ساز خوب باید ساده باشد و به راحتی بتوانید کار کردن با آن را یاد بگیرید. همه‌چیز باید در دسترس شما باشد و مدیریت به راحت‌ترین شکل، ممکن باشد.

 

سئو و بهینه‌سازی

همه ما (معمولاً) وقتی می‌خواهیم اینترنت‌گردی را آغاز کنیم، با یک جستجو در گوگل شروع می‌‌کنیم. پس اگر قرار باشد شما یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید، باید در گوگل حضوری پر رنگ داشته باشید. این یعنی زمانی که کاربران عبارت‌های مرتبط با فروشگاه شما را جستجو کردند، شانس این را داشته باشند که فروشگاه فوق‌العاده شما را پیدا کنند.

اما برای اینکه بتوانید در گوگل رشد کنید، حتماً فروشگاه‌ساز شما باید ویژگی‌ها و امکاناتی را داشته باشد. یا اگر بخواهیم تخصصی‌تر صحبت کنیم، باید برای موتورهای جستجو بهینه (سئو) شده باشد.

 

تمامی مواردی که در این مقاله گفته شده است سعی بر این شده است در فروشگاه ساز پروفی شاپ توسط تیم برنامه نویسی رعایت شود و برای راهنمایی بیشتر هر روز هفته می توانید با بخش فروشگاه ساز تماس بگیرید.